Paradise Hotel: Det var en gang…

Endelig fikk Triana vist hva hun hadde lært av Storm i Top Model. Foto: TV3

De hylte i ekstase da TV3 ringte og sa de var plukket ut til å være med i Paradise Hotel.
Det første de gjorde var å ringe bestevenninnene, som hylte like mye, før de løp ned på kjøkkenet for å fortelle det til mamma.
– Mamma!
– Ja, vennen min?
– Jeg skal til Mexico!
Og mamma fikk tårer i øynene og snufset litt da hun sa hvor stolt hun var, men var også litt streng i stemmen da hun la til at det var mye som måtte forberedes, man kunne ikke sjekke inn på Paradise Hotel uten å ha pakket riktig. 

Dagen etter fikk de penger av pappa og dro på shopping med bestevenninnene. Alt måtte kjøpes – topper, shorts, badetøy, foundation, mascara, lipgloss, føner, sko, shampo og balsam, solkrem, solbriller, parfyme, finklær og kule smykker.
Og det oppsto jo noen kriser underveis, men bestevenninnene støttet og oppmuntret.
– Jeg ser syyykt tykk ut i denne, ass.
– Nei, du er sjempefiiiin…!
– Skal jeg sjøpe den rosa eller den ferskengreia?
– Du kommer til å bli sjempebrun, det spiller ingen rolle.
– Jeg ser ikke horete ut med den utrigningen?
– Nei, du er sjempesexy! De kommer til å digge deg, ass…!

Så hadde mamma bestilt time på beautysalongen, slik at de kunne få nappet brynene, farget vippene, lagt inn extensions, samt vokset leggene og bikinilinjen.
Etter en liten debatt med bestevenninnene bestemte de seg for highlights, også, selv om alle var enige om at solen kom til å bleke håret etter hvert.
– Kanskje jeg burde ta litt sol før jeg drar?
– Sjempelurt. Dritteit å bli solbrent, da!
– Ja, ikke sant, jeg er bare så klar for flørte, ikke sant, også er det sånn “aaauuu, ikke ta der, jeg er så solbrent”, ikke sant, og det blir bare så flaut, ikke sant.

Dagen før avreise satt de sammen med bestevenninnene på rommet og planla strategi.
– Jeg må bare være sånn this is me, deal with it.
– Tenk om du får følelser for noen…!
– Ja, men jeg må bare spille spillet, ikke sant.
– Du må bli venner med alle, hvis ikke klarer du ikke å backstabbe de.
– Ja, og hvis det blir sånn drama, da bare hallo, talk to the hand, liksom.
– Men du må feste, da, det er nå sjansen bryr seg.
– Ja, det er bare nå jeg er ung, liksom.
– Det ganske utrolig å tenke på at for et år siden så satt vi og så på og sa “shit, for et douchebag program”.
– I know! Og nå er jeg endelig med!

Både mamma og pappa og bestevenninnene fulgte med til Gardermoen. Alle gråt litt og fortalte hvor mye de kom til å savne hverandre, og bestevenninnene hadde kjøpt en liten teddybjørn og laget kort med hjerter og “love U” på.
Mamma klemte hardt og lenge.
– Husk å være deg selv, vennen min! Pappa og jeg er så stolte!
– Spill leken, sa pappa.
– Det heter spill spillet, pappa…!
Så tok de et godt tak i den rosa kofferten og vandret mot det store eventyret.

Og da TV3 ringte jentene for å fortelle at de var plukket ut til å være med på Paradise Hotel, hylte de høyt, også.

Om Popcorn uten nåde: Brita C. Møystad

Filmviter og tv-kritiker med dyp begeistring for det meningsløse.
Dette innlegget ble publisert i TV-serier og merket med , . Bokmerk permalenken.

37 svar til Paradise Hotel: Det var en gang…

  1. Jone Klemo Øverland sier:

    fantastiskt Brita 🙂

    lo godt i slutten der.. godt du lar de der få høre det..
    klarer nesten ikke bli underholdt av sånne program ender somregel med å bli irritert…
    men så er jeg ikke østlending heller da 😉

    keep up the good work 🙂

  2. Ruffen sier:

    Sjempekult! Åsså får jeg lizzm oppleve noe å sånn. Lizzm. Ja jeez, jeg bitha lizzm litt, men det er jo konkurranse å sånn, lizzm. Anyway, no brain, no pain, lizzm. Men du må være deg sjøl, lizzm. Åsså var jeg jo på tv! Fame, lizzm. Åsså er det så sinnsykt sjempemange som kjenner meg igjen, lizzm. I’m a bitchy babe å sånn, lizzm. Sinnsykt sjempekult!

  3. Mariann sier:

    HahahaHA 😀 Jeg h-a-t-e-r Paradise Hotel, og det uten å ha sett en eneste episode. Jeg mener det, jeg får lyst til å spy bare av å se reklamen.

    Jeg leste for øvrig det du skrev om Skavland også, siden det kom i Vg, og jeg er helt enig. Jeg visste ikke at du hadde blogg, men fra nå skal jeg lese den – jeg syns nemlig du er over gjennomsnittet festlig og flink med ord! 🙂

  4. Rebella sier:

    Hahaha, du er konge!

  5. Hadde jeg vært penere og trent, ville jeg nok helt sikkert ønsket å være med selv. Jeg har alltid drømt om å være litt slutty, for generell lav IQ og dømmekraft har jeg allerede. Feit og mindre pen som jèg er, så nyter jeg orkesterplass foran TV-en hvor jeg synser og mener. Det er mye god terapi i dèt, selv om serien burde hete Paradise Gesthouse, for noe luxus har jeg sett lite til 🙂

  6. BLOGGPRINSEN sier:

    Hvor er EXTREMEversjonen av Paradise Hotel?

    – Gi jentene mindre mat, så de må ut og skaffe proteinene sine selv.
    – Bind gutta på hendene så de ikke har mulighet til å tilfredstille seg selv i det skjulte.
    – Gi jentene forbud mot å snakke etter klokken 18.00, så guttene kanskje lar seg tenne.

    Og sist men ikke minst, dere er i Mexico! Utnytt de lokale råvarene og sleng noen hvite striper på bordet!

    • Oj, det hadde blitt en ganske grim variant. Jeg skulle ønske de laget kjendis-Paradise Hotel. Ivar Vollvik, Anne B. Ragde, Tommy Steine, Pia Haraldsen…

      • Lillo sier:

        Det kan umulig bli før til høsten! De av dem som ikke er med på det nye programmet Roast! er jo opptatt med 4-stjerners middag og 71 grader Nord på TV Norge! Når de ikke er med på kjendis-charter på TV3, eller Skal vi danse og Senkveld på TV 2! Dorte Skappel sa det vel best selv i egenreklamen for God Kveld Norge, der kamera sveiper over redaksjonslokalet; » Det er her vi lager kjendisnyhetene våre»

      • I Norge er det flere tv-programmer med kjendiser enn det er kjendiser.

  7. christine sier:

    Haha, flott skrevet! Måtte le høyt da jeg kom til slutten 🙂

  8. monski sier:

    Ha ha ha,kjempebra! Ja som de sier:er du lam fra halsen og ned kan du bli med Lars Monsen på tur,men er du lam fra halsen og opp kan du bli med på Paradise Hotell!!!!

  9. Hege Solberg sier:

    Brita du er genial!
    Har vært ellevillt begeistret for formuleringsevnen din siden jeg så deg på tv første gang, og du skuffer ikke denne gangen heller!
    jeg bøuer meg ydmykt i støvet :o)

  10. TrineBL sier:

    Hahahaha, morsomste blogginnlegget jeg har lest på LENGE! 😀 Genialt.

  11. ARvid sier:

    Hahaha, sitter i tårar efter slutklämmen… Skitbra! 😀

  12. Thonern sier:

    HA HA HA! Ler så jeg griner!
    Fant en artig tilleggs kommentar på facebook:
    «Er du lam fra halsen og ned, kan du bli med Lars Monsen på eventyr.
    Er du lam fra halsen og opp, kan du bli med i Paradise Hotell……..»

  13. Grr sier:

    Jeg lurer på hvor mange liter olje det går med på en innspillingsrunde av PH?

    Brita!! du er dronninga!!

  14. Vanja sier:

    Du redder mange liv …for meg var det nok med kommentaren under innleggs bildet !
    *grisegliser*

  15. devildoll sier:

    Ville vært noe annet med en ny runde av Big Brother med deg Brita. Kan hende dette hørtes ironisk ut, men det er helt sant. Syntes siste sesongen var noe av det bedre reality underholdning som har vært. Keep up!

  16. Maria N sier:

    Fy faen. Du må fortsette å skrive om Paradise Hotel, helst for hver eneste episode.
    Har også lest alle Top Model-innleggene og jeg lå på sofaen med intenst krampelatter og tårer i øynene gjennom alle sammen. Jeg føler denne bloggen bør bli lest av flere, du er fantastisk!!!

Legg igjen en kommentar

