FILMFORHØRET: Anne-Kat. Hærland

Hver uke forhører Brita nasjonens popkulturelle elite om deres film- og tv-vaner.
I dag forteller Anne-Kat. Hærland at reality-tv gir henne lyst til å begå harakiri. Med teskje.

To menn som gjør Anne-Kat. lykkelig: David St. Hubbins og Nigel Tufnel.

Hvilken skrekkfilm har skremt deg mest?
Åpenbart The Shining. Rama-rama ding-ding årevis før Trine Grung.

Hva irriterer deg mest med andre folk når du er på kino?
Hmm. At man må sitte så tett. Nesten skumlere enn The Shining. Og ikke minst det sykt blaserte publikummet på Komiprisen og Gullruten – all pose and no play.

Spielberg eller Scorsese?
Spielberg! Mitt minne av å se E.T. på Colosseum som 11-åring tupper Scorsese i baken. E.T. ringte hjem, Taxi Driver kjørte på måfå.

Har du en guilty pleasure?
Definitivt! Er veldig fan av brain candy, så Jackie Collins har underholdt meg mye på strender rundt om i verden.

Hvilken skuespiller har du vært forelsket i?
Den første var Don Johnson, Miami Vice. Hmm… Tapt seg litt. Harrison Ford i de tre første Indiana Jones-filmene. Den siste var lettere «Husker du» – litt i overkant gamlis. Nå, for å være helt ærlig, hadde jeg vel ikke takket nei (men han hadde nok gjort det) til Sean Connery.

Paradise Hotel eller Jakten på kjærligheten?
Om dette er det eneste jeg har å velge i så blir harakiri med sløv og rusten teskje mitt emo-valg.

Hvem ville du takket i en Amanda-tale?
Nå kommer jo dette aldri til å bli noen realitet, men om jeg som privatperson kunne takket noen så synes jeg alle som gidder/tør å satse på ukjente fortjener en klem, en sykt stor GT og en kakao med krem på sengen dagen derpå.

Hvilke tv-serier følger du med på?
Ingen. Jeg kjøper dvd-bokser og ser når jeg har fantastiske fridager.

Hvilket realitykonsept skulle du ønske du hadde funnet på?
For å være helt ærlig: INGEN! Kan de ikke bare gi seg snart?

Hvilke filmer har fått deg til å hulke?
Litt pinlig, men jeg gråt i dagevis av Terms of Endearment. Gjør det ennå og synes Debra Winger er den vakreste dama i verden!

Hvilket amerikansk talkshow skulle det gjerne vært gjest hos?
Hvorfor skulle jeg ønske å være gjest på et amerikansk talkshow? Jeg kan jo ikke engang fordra å kjøpe kaffe på Bølgen & Moi!

Hvilken er den beste norske filmen du har sett?
Fjolls til fjells. Elsker språket!

Hvor mange tommer er tv´n din?
Jeg har en i hvert rom (minus do og kjøkken). Tre stykker på 42 tommer hver. Vulgært og deilig.

Har du en bakrusfilm?
Spinal Tap.

Hvilken film har du sett flest ganger?
Spinal Tap – igjen.

Hvilken regissør skulle du gjerne spist middag med?
Rob Reiner.

Hva er din favorittreplikk?
I would propably feel worse if I wasn’t under such heavy sedation.
– David St. Hubbins, Spinal Tap

Om Popcorn uten nåde: Brita C. Møystad

Filmviter og tv-kritiker med dyp begeistring for det meningsløse.
Dette innlegget ble publisert i Filmforhøret og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

